dinsdag 15 mei 2012

het is af (voor nu)

Het is weer af voor dit jaar. Het cursusjaar is voorbij. We hebben het vandaag mooi afgesloten met een evaluatie van ieders werk, én ieders manier van werken. Want het werk van nu is niet het werk van straks, het is (hopelijk) een ontwikkeling die nog doorgaat. Dus hoe houd je jezelf aan de gang, hoe blijft het motortje draaien, hoe blijf je stappen zetten? Ik weet dat inmiddels al. Ik weet dat ik kleine stapjes moet zetten. Geen grote stappen willen, want dat werkt verlammend. Niet in één keer naar iets 'groots en meeslepends' willen gaan. Steeds prikkels van buitenaf toelaten maar wel de rode draad in de gaten houden. Mijn reizen zijn daarvoor een mooie 'lifeline'. Ik kan nog jaren vooruit!

Opmerkingen die ik bij de evaluatie over mijn werk kreeg: duidelijke ontwikkeling, heel 'eigen',  mooi lijnenspel, veel afwisseling in lijnen, zorgvuldige afwegingen, kwetsbaar, mooie vlakverdeling.

Aan de werken van vorige week heb ik niets meer gedaan, geen tijd meer. Komt nog wel.

Tot slot nog de hamvraag: welke werken wil ik laten zien op de tentoonstelling? Het zijn deze geworden:


(De 2 rechtse gaan als tweeluik. Het is eigenlijk een enorm werk, twee vellen van 70x100 cm).

Of het ook in de smaak gaat vallen, zullen we 16 juni weten...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten